dimecres, 22 de gener del 2014

Belén Torres assegura que encara és massa aviat per valorar l’aplicació del TIL

http://www.noudiari.es/2014/01/belen-torres-assegura-que-encara-es-massa-aviat-per-valorar-laplicacio-del-til/

@D.V./ La delegada d’Educació a Eivissa, Belén Torres, ha negat rotundament que l’aplicació del TIL a les aules estigui sent un fracàs, tal com van assegurar fa poc l’Associació de Directors de Centres de Secundària i de règim especial de les Pitiüses. “Encara és molt aviat per fer valoracions tant contundents” ha dit Torres, qui ha recordat que no s’ha arribat ni a la mitat del curs i que, a més, el primer mes es va veure afectat per l’aturada de les classes a conseqüència de la vaga.
Torres ha explicat que “realitzar la valoració de l’aplicació del TIL requereix temps i una anàlisi cuidada. No crec que a aquestes alçades ja es puguin obtenir aquestes conclusions”. També ha afirmat desconèixer l’existència d’aquest informe de l’Associació de Directors i ha expressat el seu desig de “reunir-me als els directors dels centres perquè m’expliquin en què consisteixen exactament aquests problemes”.

“Tots els canvis comporten problemes”
Recordem que l’Associació de Directors de Centres de Secundària i de règim especial de les Pitiüses va emetre un comunicat denunciant que el TIL no només havia fracassat en el seu propòsit de millorar la competència en llengua anglesa de l’alumnat sinó que, a més, havia provocat un descens general en la comprensió de les matèries. Els directors també es queixaven de la dificultat dels alumnes per seguir les classes, de la manca de professorat amb titulació B2 en anglès i del fet que els auxiliars de conversa no puguin estar les dotze hores setmanals per centre i no puguin cobrir totes les àrees.

Una imatge del pati de l'IES Sa Serra. Foto: D.V.
 Una imatge del pati de l’IES Sa Serra. Foto: D.V.

“Els canvis sempre comporten problemes” ha expressat la delegada d’Educació, qui ha confiat en que els errors d’enguany serveixin per millorar l’aplicació del TIL en els cursos següents. Belén Torres ha realitzat aquestes declaracions durant la seva visita a l’IES Sa Serra, a Sant Antoni, un centre pioner en l’aplicació del’educació plurilingüe: fa dos anys va optar per oferir en anglès dos matèries, plàstica i tecnologia, als alumnes de primer i segon d’ESO. Enguany, també hi participen els alumnes de tercer d’ESO
“Tenim la sort de comptar amb dos professors de tecnologia i un de plàstica amb coneixements de B2 d’anglès, a més d’un auxiliar lingüístic que fa dotze hores setmanals” ha comentat el director de l’institut de Sa Serra, Salvador Ruiz. El director del centre ha assegurat que el fet que es tracti d’un centre escolar relativament nou, amb una plantilla amb un abundant nombre d’interins, ha afavorit la contractació de professors amb un nivell òptim d’anglès: “Som conscient que als centres en els que la plantilla està tancada, això és molt més complicat”, ha dit.